Ogresbalss.lv | Arhīvs | februāris

Arhīvs | februāris 2011

Atzīme: ,

Unikāls atradums , Vidzemes nacionālie partizāni, filma no zemes!

Publicēts: 27 februāris 2011. Autors: admin

Vidzemes nacionālie partizāni

Pirms neilga laiciņa sens paziņa , fotogrāfs no Bauskas pastāstīja pār unikālu “Meistarstiķi ” , pie viņa atnākuši klienti kuri kaut kur Latvija , Vidzemē visdrīzāk ar metālmeklētāju atraduši senas lietas, kuras no Otrā pasaules kara laikiem glabājušās zemē ieraktas alumīnija kannā. Pēc visa izskatās ka lietas piederējušas pēckara nacionālajiem partizāniem. Daudzi priekšmeti kannā , tajā skaita bijušās arī drebēs , par to liecinājušās. Laiks kad notikusi slēpšana varētu būt ~1948.gads. Viens no priekšmetiem, kurš atradās kannā bijusi neattīstīta melnbaltā isopanhromatiska AGFA fotofilma ietīta oriģinālā iepakojumā , uz kārbiņas rūpnīcas spiedogs – 1948.gada maijs , visdrīzāk filmas apstrādes galējais derīguma termiņš. Izopanhromatiskas filmas mazjūtīgas pret sarkano gaismu , to apstrādi var vizuāli kontrolēt tumši sarkanā gaismā. Kolēģis gana pieredzējis antīku materiālu apstrādātājs , tad nu ļoti uzmanīgi liekot lietā visas savas zinības un iemaņas viņš šo filmu apstrādājis. Rezultāts esot pārspējis visas cerības , kā jau bija paredzams visuresošās baktērijas bija noēdušas daļu želatīna emulsijas , taču ~10 kadri esot bijuši gana baudāmas kvalitātēs , par ko pašam Foto meistaram liels prieks , ne katram gadās izaicinājums apstrādāt turpat 70 gadus zemē nogulējušu neattīstītu filmu! Materiāls bez jebkādas papildus apstrīdaties ieskanēts un atdots klientam. Nezināmais klients ar esot bijis gana apmierināts , dāsni atalgojis meistaru:)

P.s

Šodien stāsts ieguva negaidītu turpinājumu. Pēkšņi foto mīļotāju saitā Fotoblog.lv parādijās diskusija un links uz visu šī unikāla atraduma virtuvi. Lasīju un ziniet “Aukstas kājas” izraidās atradēji vēl lielāki diletanti nekā es sākotnēji domāju. Spriežot pēc bildēm filma ir atrasta izcilā stāvoklī un daudzas lietas ar viņu notikušas lielā mērā dēļ atradēju nemākulības un stulbuma. Liekas ka racēji bijuši kādi jaunieši kas Foto filmu nekad nav redzējuši spriežot pēc tā ka filmas rulli kurš nav cieši satīts un acīm redzami tinas vaļā tur ar vaļēju malu pagrieztu pret gaismu , kadrā kur filma blakus kastītei skaidri var redzēt ka filmas gals nav pielīmēts ir vaļējs nenofiksēts , filma tinas vaļā un gaisma piekļūst filmas galam un malām.

Unikāls atradums , filma no zemes

Unikāls atradums , filma no zemes

Bildes nāk no saita http://www.antik-war.lv ,
Un tur var lasīt MĒMĀ ŠAUSMAS
Lasu un `mati celās stāvus kā digitālā paaudze kura neko nezin par filmām spriež un apietās ar savās rokā nonākušajiem unikālajiem foto materiāliem. Visunikālākais ka pa vidu paradās pat cilvēki kuriem nav nemaz tik maz gadu un pat spējīgi piesaukt foto literatūru , TĀČU viņu padomi liecina par to kas tai literatūrā nekas nav izlasīts vai vismaz saprasts:) Tapēc izlēmu uzrakstīt nelielu instrukciju

“Instrukcija kā rīkoties ar vecām fotofilmām”

1.Ja atrodat vecu foto filmu VIENALGA apstrādātu neapstrādātu OBLIGĀTI parādiet viņu speciālistiem , ieteicams muzejā vai vismaz lielākā foto laboratorijā KUR APSTRĀDĀ FILMAS!! Nekāda gadījumā neko nedariet ar viņu PAŠI!

2. Ja filma ir kasetē vai rullītī , nekādā gadījumā neveriet viņu vaļā NETURIET pret gaismu un nemēģināt atvērt , ja filma būs neapstrādāta tā jūs viņu neglābjami sabojāsiet! Griezieties tuvākā muzejā vai foto darbnīcā pēc konsultācijas!

3. Visbeidzot ja nu galīgi nav spēka izturēt nepačakarējies pats tad apstrādes tehnoloģija ir apmēram sekojoša. Receptes neminēšu tās jāmeklē pašiem un no der tās kas domātās VECĀM FILMĀM daudzviet grāmatās var tādas atrast. Bez receptes jāzina sekojošas lietas :

a. Visas darbības ar filmām notiek pilnīgā tumsā! Speciālu papildus aprīkojumu ,attīstīšanas Tanki ,Ķīmija , iemaņas. Filmu platums  un apstrādē tanki ir DAŽĀDI , platajām  filmām “Papīra rullīšiem” ir vieni attīstīšanas tanki 120/220 tipa filmām domāti ,  šaurajām filmām bleķa vai plastmasas kasētās citi 135mm filmām domātie !

b. Visas darbības jāveic ļoti uzmanīgi un rūpīgi , veci foto materiāli ir ļoti TRAUSLI!!

C. Pirmais posms NAV ATTĪSTĪŠANA bet gan jau attīstīšanas tankā ietīta filma sākumā pirms attīstīšanas ~5-10min jāizmērcē istabas temperatūras ~20* filtrētā vai labāk destilētā ūdenī , lai želatīna emulsija atgūst mitrumu vienmērīgi uzbriest vai izvada liekos sāļus un sārņu. TIKAI tad kad filma izmērcēta tās gaismas jūtīgā emulsija kļūst vienmērīgi uzņēmīga pret attīstītāja iedarbību ir cerības ka daudzus gadus satīta un sakaltusi filma REAĢĒS UZ ATTĪSTĪTĀJU, attīstīšanas process notiks vienmērīgi bez pleķiem , vai vispār notiks!!  Tātad pirmais šķidrums ko lej iekšā attīstīšanas tankā kurā ietīta filma ir ŪDENS , pie reizes kad pēc mērcēšanas šo ūdeni liesiet nost varēsiet vizuāli paliecināties pēc viņa krāsas un kādiem sārņiem varēsit spriest vai emulsija ir samirkusi vai skalojās laukā pretoreola slānis un citas apstrādē  procesā  “Izskalojamas” lietas.   Ja tas notiek , SUPER filma gatava reaģēt ari uz  “Attīstītāju” , ja nekādas reakcijas nav varbūt vērts vēl mērcēt , taču ilgāk par 15min nebūtu ieteicams emulsija var par daudz uzbriest un sākt atdalīties gabali. Tikai pēc šis mērcēšanas procedūras vār sākt pašu attīstīšanas procesu , no brīža kad pēc ūdens izliešanas attīstīšanas tankā tiek ieliets attīstītājs MOMENTA sākas attīstīšanas process. Šo paņēmienu ar filmas iepriekšēju mērcēšanu izmanto arī ļoti lielas attīstīšanas precizitātē fani parastam , ne vecām filmām , tad EMULSIJA sāk reāģet ar attīstītāju momentā , no mirkļa kad tas nonāk tankā:)

Pārdomājiet vēlreiz VARBŪT tomēr sev nepiedosiet ja sačakarēsiet unikālu materiālu un aiznesiet to apstrādāt uz muzeju vai Profesionālu foto laboratoriju!!

Profesionālas muzeju Foto laboratoriju kurās ADEKVĀTI uztvers jūsu jautājumu.

1. Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs , Ilgvars Gradovskis , Astrīda Meirāne

2. Latvijas vēstures muzejs Roberts Kaniņš

Ja bail no “Ļaunajiem muzejniekiem” tad Profesionālas foto laboratorijas kurš SAPRATĪS ar ko viņiem darīšana.

1. Sia. BFS / Fotocentrs . Andris Tennas personīgi!! Vienīgā profesionāla Q-lab filmu labratorija Latvijā.

2. MB darbnīca . Mārcis Bendiks personīgi. Melnbalto materiālu apstrādē specializējies kantoris.

3. Jāņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolas , Raimo Lielbriedis , Mārtiņš Lablaiks , vienīgā mācību iestāde Latvijā kur pasniedz un specializētā laboratorijā relīzē melnbaltās foto apstrādes procesus un tehnoloģijas arī loti vecus arhaiskus un unikālus no fotogrāfijas pirmsākumiem!

Visi šie cilvēki vismaz SAPRATĪS ko jūs viņiem rādāt , varēs adekvāti pastāstīt KAS TAS IR un ko tālāk darīt:):) Nekādā gadījumā NEKO neprasiet cilvēkiem kas jaunāki par 30 gadiem! Viņi neko nezin par filmām , iespējams DOMĀ ka zin un to saka , bet tie ir MALDI , esmu 1001x pārliecinājies ka tie 100% Ir LOMOGRĀFI moderni subkultūras pārstāvji , firmu bojātāji , ne apzināti apstrādātāji , pēc principa „Kaut kas jau sanāks” galvenais būt stilīgam!:) sargieties no tādiem !!

Lai jums veicas!

Atsauksmju (0)

Atzīme: ,

Sarkanā propaganda modernās vērsmās.

Publicēts: 23 februāris 2011. Autors: admin

Kaut kā sanāca rokoties par “Nacisti uz mēness” tēmu uzrakties viņu labākajiem draugiem Komunistiem jeb Eiropas marksistiem. Tiem izrādās viss notiek , vecās dziesmas jaunās skaņas , flash animācijas formātā ar karaoke titriem ! Katrs fans var aurot līdzi pēc sirds patikas 🙂 Pielikumā trīs tādai raksturīgākie par Ļeņinu , PSRS un cīņu pret kapitālistiem nacistiem 🙂 Augstvērtīgs sarkanās propagandas produkts !



Atsauksmju (0)

Advertise Here

Foto Lunis iekš Flickr

Visas bildes

Advertise Here